Hoe gaan we met elkaar om?
We helpen u graag bij de Belastingdienst. We willen dat doen in een prettige en veilige sfeer. We gaan met wederzijds respect met elkaar in gesprek. Ongewenst gedrag willen we tegengaan.
Wat is ongewenst gedrag?
Ongewenst gedrag is bijvoorbeeld:
- schelden
- discriminerende taal
- schreeuwen
- beledigen
- bedreigen
- verhinderen van werkzaamheden
- dwingen tot het verrichten of nalaten van handelingen
We spreken u aan op ongewenst gedrag. Gaat het ongewenst gedrag door? Dan helpen we u niet verder. We beƫindigen het gesprek, nemen maatregelen en we melden het incident.
Welke maatregelen nemen we bij een incident?
We kunnen de volgende maatregelen nemen:
- U krijgt een telefonische waarschuwing.
- U krijgt een schriftelijke waarschuwing.
- U mag ons niet meer bellen.
- U mag onze kantoren niet meer bezoeken.
- We melden het incident bij de politie.
- We doen aangifte van een strafbaar feit bij de politie.
- We dienen een schadeclaim in.
Registratie van agressie
We registreren elk incident. Deze registratie valt onder de privacywetgeving. Dit betekent dat persoonsgegevens zorgvuldig en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) zijn vastgelegd.